مراقبت و سلامت

مسافرت رفتن با فشار خون بالا

فشار خون بالا نباید مانعی برای سفر کردن باشد. اگر دچار پرفشاری خون هسنید که کنترل نشده است، پزشک معالج تشخیص می دهد که آیا این سفر شما را دچار مشکلات حاد می کند یا خیر ( به صخوص وقتی سفر شما شامل پرواز با هواپیما نیز بشود) با این حال، کارها و راهکارهایی وجود دارد که می توانید هنگام برنامه ریزی سفر خود انجام دهید تا با داشتن فشار خون بالا بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشید.

استرس را کاهش دهید

با افزایش تقاضای سفر (به خصوص هنگام مهاجرت یا سفرهای کاری)، مدیریت استرس بسیار مهم است. علاوه بر ناراحتی های ناشی از مواجهه با فهرست کارهایی که باید انجام دهید، بدن شما ممکن است با ترشح کورتیزول و هورمون آدرنالین در خون واکنش نشان دهد. این هورمون‌ها باعث می‌شوند قلب تندتر بزند.

در نتیجه این فرایند رگ‌های خونی منقبض شده و جریان خون بیشتری به جای اندام‌ها به هسته بدن هدایت می‌ شود که موجب بالا رفتن می‌شود.قبل از سفر برنامه ریزی کنید و به موقع به فرودگاه برسید تا از اضطراب و تنش جلوگیری کنید. همچنین برخی از وقایع دست شما نیست و قابل کنترل هم نیس تمثل صف‌ های طولانی، ازدحام جمعیت و بررسی‌های امنیتی.

داروهای فشار خون  خود را مرتب و به موقع مصرف کنید

  • بیشتر داروهای فشار خون بالا باید روزانه مصرف شود. هنگام مسافرت، به خاطر داشته باشید که به اندازه نیازتان و حتی کمی بیشتر از آن همراه خود داشته باشید.
  • حتما یک نسخه از اخرین داروهای خود را در تلفن همراه خود و یا به صورت کاغذی پیش خود داشته باشید تا در صورت گم شدن دارو و نیاز به خرید به راحتی بتوانید این نسخه را به دکتر داروساز و داروخانه نشان دهید.
  • هنگام سفر به مناطقی که اختلاف ساعت زیادی دارند، زمان مصرف دارو را تنظیم کنید. استفاده از زنگ هشدار تلفن به شما کمک می کند که مصرف داروی فشار خون خود را فراموش نکنید. (بهترین زمان مصرف داروهای کنترل فشار خون)
  • در صورت امکان شماره تماس پزشک خود را همراه داشته باشید.

سبک زندگی سالم خود را در طول سفر هم حفظ کنید

  • در پرواز های طولانی سعی کنید تا آنجا که می توانید راه بروید. برای همه مسافران توصیه می شود که تحرک داشته باشند. این کار به ویژه برای افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار مهم است.
  • همچنین می توانید پاهای خود را با بالا بردن آنها به آرامی ورزش دهید تا گردش خون خود را حفظ کنید. چرا که انجام این کار خطر ایجاد لخته را کاهش می دهد.
  • مراقب ورزش‌هایی مانند غواصی باشید، چرا که می‌تواند باعث افزایش فشار خون شما شود.
  • اکثر افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند با خیال راحت از جکوزی و سونا استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که گرمای بیش از حد می تواند فشار خون شما را کاهش داده و موجب سرگیجه و یا غش شود، بنابراین مطمئن شوید آب زیادی می‌نوشید.

از جوراب های فشاری غافل نشوید

فشار خون بالا پس از جراحی، افراد را در معرض خطر ترومبوز ورید عمقی (DVT) قرار می دهد. اگر عمل جراحی انجام داده اید، در معرض خطر بالایی هستید، پس بهتر است در طول پرواز خود از جوراب های فشاری استفاده کنید ( پروازهای بیشتر از چهار ساعت).

جوراب فشرده برای فشار خون بالا در سفر
استفاده از جوراب فشرده در سفر

از جوراب های فشاری درجه یک و مطمئن استفاده کنید- چرا که کارکرد اشتباه می تواند به سرعت خطر DVT را افزایش دهد.

در طول پرواز، هر 30 دقیقه یک بار با بالا بردن پاشنه پا و سپس انگشتان پا، به گردش خون در پاها کمک کنید.

مراقب خورد و خوراکتان باشید

مسافرت با فشار خون بالا
رژیم غذایی سفری با فشار خون بالا

هنگام سوار شدن به هواپیما، مراقب خورد و خوراک و نوشیدنی های مصرفی باشید. بیشتر خطوط هوایی غذاهای پر نمک و نوشیدنی های الکلی سرو می کنند که همگی می توانند منجر به افزایش فشار خون شوند. رژیم غذایی روتین خود را تا حد ممکن ادامه دهید. حتما سالاد و سبزیجات تازه را فراموش نکنید.

از خوردن تنقلاتی مانند چیپس و بادام زمینی به دلیل داشتن نمک زیاد خودداری کنید. در عوض، گزینه های کم سدیم یا همان کم نمک را سفارش دهید.

توصیه می‌شود هنگام سفر، غذا و تنقلات خانگی خود را همراه داشته باشید تا وعده‌های غذایی سالمی مصرف کنید.

از مصرف الکل و همچنین کافئین برای جلوگیری از وخامت شرایط فشار خونتان خودداری کنید و حتما برای هیدراته ماندنبدنتان آب زیادی بنوشید.

بیمه درمانی خود را بررسی و به روز کنید.

بسیاری از افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند فراموش می کنند که این یک وضعیت پزشکی مزمن است. هنگام خرید بیمه مسافرتی خود،این را در نظر بگیرید. فشار خون بالا تنها یک مسئله پزشکی نیست، بلکه می تواند عوارض زیادی از جمله DVT و لخته شدن خون و سکته قلبی و مغزی ایجاد کند.

در صورت عدم اعلام بیماری به شرکت های بیمه، مشکلات ناشی از آن در بیمه پوشش داده نخواهد شد. قبل از گرفتن بیمه مسافرتی، به پزشک مراجعه کنید به خصوص اگر شرایط ناپایداری دارید. حتما شروط بیمه را کامل بخوانید و از کارشناسان بیمه بخواهید که توضیح کاملی به شما بدهند.

هنگام مسافرت یا زمانی که مقدمات سفر را فراهم می کنید، کنترل فشار خون خود را جدی بگیرید، اما اجازه ندهید که این بیماری مانع تفریح ​​شما شود. داروهای فشار خون خود را مصرف کنید، یک دستگاه فشار خون همراه خود داشته باشید، فعال بمانید و با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که سفر شما تا حد امکان ایمن است.

لطفا همیشه قبل از سفر به پزشک برای چکاپ قلبی و عروقی و بررسی وضعیت فعلی فشار خون بالا مراجعه کنید.

 

منبع:

explorewitherin.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا