8 نوشیدنی سالم و داغ برای سلامت قلب

 8  نوشیدنی سالم  و داغ برای سلامت قلب

آخرین بروز رسانی در 8 شهریور 1399

لذت یک نوشیدنی داغ راهی عالی برای رسیدن به آرامش است، به شرطی که پر از شکر و چربی نباشد. ما در این مقاله 8 نوشیدنی مناسب برای سلامت قلب را پیشنهاد می دهیم.

 

  1. دمنوش زنجبیل تازه

دمنوش زنجبیل با طعم تند و خاصیت افزایش دمای بدن، از زمان های قدیم برای درمان دل درد و تهوع به کار می رفته است. برای فراهم کردن چای زنجبیل تازه، تکه ای از ریشه زنجبیل پوست کنده را در ظرفی رنده یا خرد کرده، به آن آب جوش اضافه و حدود 10 دقیقه دم کنید. البته دم نوش آماده کیسه ای هم در بسیاری از مغازه ها یافت می شود.

 

  1. دمنوش میوه برای سلامت قلب

دم نوش میوه برای سلامت قلب

اگر خوراکی های میوه ای را دوست دارید، دمنوش خوشمزه میوه ای گزینه ای مناسب با کالری پایین است. انواع دمنوش های کیسه ای و فله ای با طعم ها و ترکیبات مختلف در بازار یافت می شود؛ محتویات نوشیدنی را بررسی کنید و مطمئن شوید که “بدون شکر” است. در ضمن از چای های حاوی  لیکور اجتناب کنید چون می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

 

  1. دمنوش نعنای تازه

دمنوش نعنا کم کالری و با خاصیت پاکسازی، از قدیم برای کمک به هضم غذا به کار می رفته است. یک مشت نعنا را بشویید، خرد کنید، در فنجانی بریزید و آب جوش به آن اضافه کنید. دمنوش نعنای مراکشی که در رستوران ها سرو می شود اغلب حاوی شکر است.

 

  1. شکلات داغ (هات چاکلت)

یک فنجان کوچک هات چاکلت در کافی شاپی معروف احتمالا نزدیک 5 قاشق غذاخوری (20 گرم) شکر دارد که می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر حمله قلبی شود. اگر به هات چاکلت شیرپرچرب و خامه فرم گرفته اضافه شود، کالری باز هم بیشتر می شود و چربی اشباع شده قابل توجهی خواهد داشت که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد. برای فراهم کردن هات چاکلت سلامت، پودر کاکائوی بدون شکر را با شیر کم چرب و در صورت تمایل شیرین کننده های کم چرب مخلوط کنید.

 

  1. قهوه

قهوه برای سلامت قلب

مصرف متعادل قهوه خوب است، اما یک لاته بزرگ با شیر کامل نزدیک به 300 کالری انرژی دارد. اگر شیرقهوه نوشیدنی مورد علاقه شماست مقدار مصرف را کم کنید یا برای کاهش چربی اشباع و کالری مصرفی از شیر کم چرب استفاده کنید. نوشیدنی طعم دارشده مثلا لاته با طعم وانیل یا نان زنجبیلی مصرف نکنید زیرا معمولا این نوشیدنی ها حاوی شربت های شکری هستند. تمایل به طعم های جدید دارید؟ پاشیدن پودر دارچین روی کاپوچینو، بدون افزایش کالری طعم شیرین ایجاد می کند.

 

  1. لیموی داغ

لیمو برای سلامت قلب

آب یک لیموی تازه را بگیرید، همراه با چند قطعه لیمو در یک ماگ بریزید، و آن را با آب جوش پر کنید. اگرچه آب داغ و لیمو جایگزین مناسبی برای نوشیدنی های شیرینی مانند لیموناد است، اما بهتر است همراه با غذا مصرف شود زیرا  اسید موجود در آبلیمو می تواند به دندان آسیب برساند.

 

  1. چای سبز

اگرچه اغلب در مزایای چای سبز اغراق می شود، و برخلاف انچه می گویند چای سبز کافئین دارد (چون از همان گیاهی می آید که چای سیاه از آن تولید می شود)، اما چای سبز همچنان نوشیدنی سالم تری نسبت به نوشیدنی های شیرین و چرب است. در عین حال لاته ماتا از پودر چای سبز و شیر تولید می شود و اغلب شکر دارد. شیر کم چرب داغ را با پودر ماتای خالص مخلوط کنید و در صورت نیاز از شیرین کننده های کم کالری به آن اضافه کنید.

 

  1. چای برای سلامت قلب

چای نوعی دمنوش است که از دم کردن چای سیاه با ترکیبی از ادویه  های معطر هندی تولید می شود. این محصول به شکل فله ای یا چای کیسه ای به سادگی در دسترس است. چای نوشیدنی کم کالری بسیار مناسبی برای زمستان است، اما در نظر داشته باشید که بعضی چای لاته های کافی شاپی تا 30گرم شکر دارند. برای آماده کردن چای سالم، آب جوش را به چای کیسه ای اضافه کنید و در صورت دلخواه شیر کم چرب به آن بیافزایید تا چربی اشباع شده کمتری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در مرکز قلب، عروق و اکوکاردیوگرافی بهار با داشتن تخصص، تجربه و با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه اکوکاردیوگرافی قلب تحت نظر دکتر اصغر مزارعی تلاش می‌کنیم تا مناسب ترین روش‌های تشخیصی، درمانی و مراقبتی را به شما ارائه دهیم. ما متعهدیم تا برای ارتقا، بهبود و بازیابی سلامتی بیماران، خدماتی فراتر از انتظار و با کیفیت برای بیماران، خانواده ها و جامعه به ارمغان بیاوریم.

روزهای پذیرش

شنبه تا پنجشنبه

  • صبح: ۹ تا ۱۲
  • بعدازظهر: ۱۴ تا ۱۹