کاهش فشار خون دیاستولیک با این مواد غذایی

 کاهش فشار خون دیاستولیک با این مواد غذایی

آخرین بروز رسانی در 4 اردیبهشت 1400

فشار دیاستولیک، فشار رگ در زمانی است که قلب بین دو ضربان استراحت می کند. در این زمان قلب از خون و اکسیژن پر می شود. فشار خون دیاستولیک نرمال پایین تر از ۸۰ میلی متر جیوه است.  مقدار ۹۰ یا بالاتر از آن نشان دهنده فشار خون بالا است. برخی از مواد غذایی وجود دارد که مصرف آن ها می تواند به کاهش فشار خون دیاستولیک کمک کند.

ما در این مقاله به معرفی 9 ماده غذایی می پردازیم که در کاهش فشار خون دیاستولیک مؤثر هستند. با ما همراه باشید:

 

9 ماده غذایی طبیعی برای کاهش فشار خون دیاستولیک

 

1. آب پیاز

 

آب پیاز برای کاهش فشار خون دیاستولیک

دو قاشق چای خوری که شامل نصف آب پیاز و نصف عسل است را یک بار در روز به مدت 1-2 هفته میل کنید تا فشار خون دیاستولیک شما به طور طبیعی کاهش یابد. پیاز منبع بزرگی از کورستین است که به دلیل خاصیت ضد فشار خون آن معروف شده است.

2. هندوانه

هندوانه محافظ دیگری در برابر فشار خون است. برای داشتن حداکثر فواید سلامتی این میوه خوشمزه، آن را صبح زود میل کنید. هندوانه دارای ترکیب آلی به نام سیترولین که نوعی اسید آمینه به شمار می رود است.

هندوانه
هندوانه

بعد ازخوردن هندوانه، بدن می تواند سیترولین را به اسید آمینه L-arginine تبدیل کند، که پیش ماده اکسید نیتریک است.

اکسید نیتریک با سلول ها و سیستم های مختلف در بدن شما در ارتباط است و یکی از کارهای این اسید مقدار خون لازم جهت پمپاژ به قسمتهای مختلف بدن است. اکسید نیتریک همچنین به عنوان مقاومت سیستمی عروقی شناخته می شود. این ترکیب موجب گسترش رگ های خونی شده که باعث کاهش مقاومت عروقی و در نهایت کاهش فشار خون دیاستولیک می شود.

هر روز 1-2 فنجان هندوانه تازه با معده خالی بخورید.

3. آب یونیزه

 

روزانه 8-12 لیوان آب یونیزه بنوشید تا موجب کاهش فشار خون  دیاستولیک شود.

4. سیر و شیر سیر

سیر به عنوان یکی از مؤثرترین داروهای خانگی در کاهش فشار خون به شمار می رود.

سیر برای ترومبوز، تصلب شرایین و کلسترول خون بالا بسیار عالی است. همیشه از سیر تازه یا خشک استفاده کنید و از گرما دیدن آن خودداری کنید. با گرم كردن نیم لیتر  شیر و جوشاندن 10 حبه سیر در آن می توانید شیر سیر درست كنید.

بعد از سرد شدن می توانید به آن عسل هم اضافه کنید. یک یا دو حبه سیر که در کشمش غلتیده نیز می تواند به طور طبیعی باعث کاهش فشار خون دیاستولیک شما شود.

5. تخم هندوانه.

برای کاهش فشار خون یک قاشق چای خوری تخم هندوانه را با معده خالی و یک قاشق را هم عصر با آب میل کنید. مصرف آن می تواند 3-4 هفته بر اساس نیاز ادامه یابد.

6. فلفل دلمه ای

در نصف فنجان آب ولرم یک قاشق چایخوری فلفل دلمه ای خرد شده اضافه کنید و آب آن را بنوشید. فلفل دلمه ای منبع شگفت انگیزی از مواد مغذی مانند پتاسیم و منیزیم است، اما مهمترین ماده آن کپسایسین است که به تسکین درد، زخم، التهاب و مواردی از این دست کمک می کند.

7. لیمو و آب عسل

نصف لیمو را در 100 گرم آب بفشارید تا عصاره آن خارج شود. سپس یک قاشق چایخوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید و هر دو ساعت یک بار آن را بنوشید تا فشار شما فوری پایین بیاید.

8. تخم شنبلیله

شنبلیله گیاهی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. هر دو برگ و دانه های این گیاه از فیبر محلول خوبی برخوردار هستند. یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را صبح و عصر با معده خالی به مدت 10 تا 15 روز با آب میل کنید.

9. آب نارگیل بنوشید

آب نارگیل در داخل پوسته نارگیل های سبز و نارس وجود دارد که فواید طبیعی خود را به صورت ارگانیک و خام حفظ می کند. این ماده حاوی پتاسیم و منیزیم است که هر دو مربوط به عملکرد منظم عضلات به خصوص قلب است.

در حالی که مطالعات محدودی در مورد تأثیر آب نارگیل بر فشار خون بالا انجام شده است، اما بسیاری از افراد اذعان می کنند که این ماده به کاهش فشار خونشان کمک کرده است.

کاهش فشار خون دیاستولیک به طور طبیعی امروزه بسیار آسان تر است. اطمینان حاصل کنید هر اقدامی که برای کمک به کاهش فشار خون انجام می دهید با مشورت پزشک متخصصتان انجام شود. هرگز بدون نظارت پزشک معالج داروی خود را قطع نکنید.

 

منبع:

www.resperate.com

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در مرکز قلب، عروق و اکوکاردیوگرافی بهار با داشتن تخصص، تجربه و با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه اکوکاردیوگرافی قلب تحت نظر دکتر اصغر مزارعی تلاش می‌کنیم تا مناسب ترین روش‌های تشخیصی، درمانی و مراقبتی را به شما ارائه دهیم. ما متعهدیم تا برای ارتقا، بهبود و بازیابی سلامتی بیماران، خدماتی فراتر از انتظار و با کیفیت برای بیماران، خانواده ها و جامعه به ارمغان بیاوریم.

روزهای پذیرش

شنبه تا پنجشنبه

  • صبح: ۹ تا ۱۲
  • بعدازظهر: ۱۴ تا ۱۹