مراقبت و سلامت

کاهش فشار خون بالا با ماست

محققان دریافتند زنانی که هفته ای پنج وعده ماست یا بیشتر مصرف می کنند، در مقایسه با زنان مشابه که ماست کمتری می خورند، کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.خوردن ماست می تواند در کنترل و کاهش فشار خون بالا نقش مؤثری داشته  باشد.

خوردن ماست برای سلامتی مزایای فراوانی دارد است. نتایج حاصل از مطالعه ای که اخیراً در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا (AHA)  ارائه شده است، نشان می دهد که خوردن ماست می تواند در کنترل و جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالا نقش مؤثری داشته  باشد.

اثرات خوردن ماست روی کاهش پرفشاری خون

ماست برای کاهش فشار خون بالا
ماست برای کاهش و درمان فشار خون بالا

بر اساس مطالعات انجمن قلب امریکا، کسانی که به مدت طولانی ماست مصرف می کنند، فشار خون سیستولیک پایین تری دارند و خطر افزایش فشارخون در آنها پایین تر است.

طبق مطالعات انجمن قلب آمریکا، فشار خون بالا  (بالاتر از 140/90 میلی متر در جیوه ) به دلیل فشار آوردن قلب، به طور بالقوه خطرناک است. فشار خون بالا همچنین باعث سخت شدن  دیواره رگ ها می شود و خطر خونریزی مغزی و مشکلات کلیوی را افزایش می دهد.

مطالعات قبلی نشان داده است که محصولات لبنی می توانند موجب کاهش فشار خون بالا در بزرگسالان  که در معرض خطر  هستند شود. اما تعداد کمی از مطالعات طولانی مدت اثر مستقل ماست را به تنهایی بررسی کرده اند.

محققان پس از سازگاری برای سایر عواملی که ممکن است در ارتباط با فشار خون بالا تأثیر بگذارند، مانند سن، نژاد، سابقه خانوادگی فشار خون، فعالیت بدنی و رژیم غذایی، ارتباط بین ماست و ایجاد فشار خون بالا در سه گروه مورد مطالعه قرار دادند.

آنها دریافتند که در مقایسه با زنانی که کمتر از یک وعده در ماه می خورند، زنانی که در هفته 5 وعده ماست یا بیشتر می خورند از نظر آماری 20٪ خطر کمتری برای ابتلا به فشار خون بالا دارند.

چه نوع ماستی برای کاهش فشار خون بالا بخوریم

ماست کم چرب بهترین انتخاب برای بیشتر افراد برای کاهش فشار خون بالا است، زیرا ماست های شیر کامل چربی اشباع  شده بیشتری دارند، که برای قلب مضر است.

این روز ها انواع و طعم های جدید ماست در  سوپرمارکت ها یافت می شود. بنابراین باید ماستی را  انتخاب کنید که  فاکتور های تغذیه سالم بیشتری داشته باشد:

قند:

ماست مانند تمام محصولات لبنی ​​دارای قند طبیعی است که لاکتوز نامیده می شود. بسیاری از ماست ها فوق العاده شیرین هستند، بنابراین محتوای شکر و همچنین مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید تا ببینید چه مقدار شیرین کننده به آن اضافه شده است. باید مراب باشد کاهش فشار خون بالا با کمترین عارضه رخ دهد. به خصوص زمانی که افراد به دیابت نیز متبلا هستند.

برای کاهش قند، نوع ساده ماست  را انتخاب کنید و در خانه خودتان به آن میوه یا عسل اضافه کنید. راه دیگر این است که یک ماست شیرین شده را با یک غذای ساده مخلوط کنید.

کلسیم:

برای رساندن بهترین سود برای استخوان های خود ماست مصرف کنید. ماستی را انتخاب کنید که حدود 20٪ ارزش روزانه کلسیم را در یک وعده به شما می دهد.

به ماست یونانی بیشتر توجه کنید. این نوع ماست پروتئین بیشتری اما کلسیم کمتری دارد. بسیاری از برند ها ماست یونانی خود را با کلسیم اضافی تقویت می کنند.

ویتامین D.

شیر و ماست اغلب با ویتامین D غنی می شوند. این بدان معنی است که سازندهاین ماده را به محصول اضافه می کند. بررسی کنید که بیش از 10٪ از مقدار  ویتامین D روزانه خود را در یک وعده ماست دریافت می کنید.

پروبیوتیک ها:

Probiotics

ماست، خواه از شیر گاو تهیه شده باشد یا جایگزینی مانند شیر نارگیل، سویا یا بادام، باید روی برچسب آن نوشته شود که حاوی  باکتری های زنده و فعال است یا خیر. تا زمانی که متخصص تغذیه یا پزشک شما توصیه نکرده اید که برای درمان یک مشکل خاص باید از ماست های پروبیوتیک استفاده کنید یا نه، نگران این نباشید که کدام نوع از این باکتری ها در ماست وجود دارد.

ماست کم چرب بهترین انتخاب برای بیشتر افراد است، زیرا ماست های شیر کامل چربی اشباع بیشتری دارند، که برای قلب مفید نیست.

 

 منبع:

www.resperate.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا