فشار خون بالا و کاهش خطر ابتلا به کرونا

 فشار خون بالا و کاهش خطر ابتلا به کرونا

آخرین بروز رسانی در می 2, 2021

فشار خون بالا یک بیماری جدی است. اگر درمان و کنترل نشود، می تواند منجر به سایر بیماری ها و عارضه های جدی در بدن شما همچون سکته قلبی و مغزی، زوال عقل و بیماری های عروق کرونر شود.

آخرین شواهد نشان می دهد که افراد مبتلا به فشار خون بالای کنترل یا درمان نشده ممکن است در معرض خطر بیماری شدید کرونا (کووید -19) باشند. همچنین به نظر می رسد افراد مبتلا به کلسترول بالای درمان نشده بیشتر از کسانی که کلسترول بالای خود را با دارو کنترل می کنند، در معرض عوارض ناشی از COVID-19 قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید  آیا کرونا (کووید – 19) می تواند باعث آسیب قلبی شود؟

اگر فشار خون بالا دارید، مهمترین اقدامی که می توانید انجام دهید مدیریت آن است. برنامه درمانی را که پزشک معالج برای شما تجویز کرده است دنبال کنید. محافظت از خود در برابر مشکلات جدی پزشکی که کلسترول بالا می تواند ایجاد کند، به ویژه ابتلا به COVID-19 بسیار مهم است.

 

دارو و تغییر سبک زندگی ترکیباتی قدرتمند هستند که می توان برای پیشگیری یا کاهش عوارض فشار خون بالا ایجاد کرد.

تغییر سبک زندگی برای کنترل فشار خون بالا

  • غذاهای سالم برای قلب را انتخاب کنید:

رژیم غذاییهایی مثل  (DASH) را در نظر بگیرید، که شامل میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، مرغ، ماهی و غذاهای لبنی کم چربی است.

بیشتر بخوانید  رژیم غذایی DASH چگونه مانع بیماری قلبی می شود؟
  • نمک مصرفی خود را کاهش دهید:

سعی کنید مصرف سدیم را به کمتر از 2300 میلی گرم (میلی گرم) در روز یا کمتر  برسانید. با این حال، مصرف کمتر سدیم – 1500 میلی گرم در روز یا کمتر – برای بیشتر بزرگسالان ایده آل است. به خصوص افرادی که سابقه کلسترول بالا در افراد خانواده خود دارند.

  • لاغر شدن:

کاهش حتی کمی وزن می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

  • انجام فعالیت بدنی

ورزش منظم فشار خون را کاهش می دهد و به استرس و کاهش وزن کمک می کند.

  • برای کاهش فشار خون بالا استرس را مدیریت کنید.

وقتی استرس دارید، ممکن است روش های ناسالمی را می تواند فشار خون شما را بالا ببرد، برای کاهش استرس خود به کار ببرید. مدیریت استرس را به روشهای سالم مانند تنفس عمیق و مدیتیشن امتحان کنید.

اثر مدیتیشن روی سلامت قلب
اثر مدیتیشن روی سلامت روان و بدن
  • از مصرف الکل خودداری کرده یا آن را محدود کنید.

الکل می تواند فشار خون را تشدید دهد.

  • سیگار کشیدن را ترک کنید

تنباکو باعث بالا رفتن فشار خون و تشکیل پلاک در رگ های  را سرعت می بخشد.

به تغییر شیوه زندگی، مصرف داروها به طور منظم، چکاپ و هر کاری که برای کنترل فشار خون انجام می دهید، پایبند باشید. کاری را که انجام می دهید بدون مشورت با پزشک خود تغییر ندهید. اگر برای کنترل فشار خون خود دارو مصرف می کنید، مطمئن شوید که حداقل یک دوز دو هفته ای دارید.

 

منبع:

www.mayoclinic.org

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در مرکز قلب، عروق و اکوکاردیوگرافی بهار با داشتن تخصص، تجربه و با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه اکوکاردیوگرافی قلب تحت نظر دکتر اصغر مزارعی تلاش می‌کنیم تا مناسب ترین روش‌های تشخیصی، درمانی و مراقبتی را به شما ارائه دهیم. ما متعهدیم تا برای ارتقا، بهبود و بازیابی سلامتی بیماران، خدماتی فراتر از انتظار و با کیفیت برای بیماران، خانواده ها و جامعه به ارمغان بیاوریم.

روزهای پذیرش

شنبه تا پنجشنبه

  • صبح: ۹ تا ۱۲
  • بعدازظهر: ۱۵ تا ۱۹