قرص پلاویکس و مدت زمان مصرف آن

آخرین بروزرسانی: 3 آذر 1400
نسخه:
اینجا هستید:
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

پرسش: باسلام. من دوماه پیش آنژیوگرافی کردم و دو تا فنر قلب در رگهای قلبیم قرار دادند. دکتر جراحم برای هم آسپرین  و هم قرص پلاویکس نوشته. خواستم بپرسم من تا کی باید این قرص ها را مصرف کنم و چرا دکتر برام هر دوتا قرص رو نوشته. آیا می تونم فقط یکیشو مصرف کنم؟ نظر شما چیه؟ با تشکر

 

 

 

سوالی که درباره استنت های قلبی از ما پرسیده می شود این است که آیا ما باید بعد از استنت گذاری قلبی داروهای تجویزی را به طور مرتب بخوریم یا نه. داروهایی مثل قرص پلاویکس و آسپرین و تا کی باید این داروها را مصرف کنیم.

مواردی که استنت گذاری عروق قلبی برای افراد انجام می شود، ضرروی است که از دو نوع داروی ضدپلاکت مثل قرص پلاویکس ( با نام های اسویکس و زیلت) و آسپرین استفاده شود. البته داروهای دیگری نیز ممکن است استفاده شود، اما بیشترین و معمولترین  آن پلاویکس است. معمولا قرض پلاویکس بین 6 ماه تا یک سال برای بیمار تجویز می شود. منتهی  در موارد بسیار پر خطر تر که تنگی عروق خیلی شدید بوده و  بیمار شرایط پر خطری مثل دیابت و فشار خون بالا دارد، مصرف قرص پلاویکس می تواند بیشتر از یک سال هم طول بکشد.

درباره قرص پلاویکس و استنت های قلبی بیشتر بدانید:

 

شما می توانید پرسش های قلبی عروقی خود را برای ما ارسال کنید تا پزشکان متخصص ما در مرکز قلب عروق و اکوکاردیوگارفی بهار، به صورت رایگان پاسخگوی شما عزیزان باشند. برای این کار  در فرم پرسش از دکتر زیر پس از وارد کردن مشخصات فردی خود، پرسش خود را با جزئیات مطرح کرده و سپس دکمه ارسال را بفشارید. پزشکان ما در اسرع وقت به پرسش شما پاسخ خواهند داد.

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true”]
این محتوا رو دوست داشتید؟
نه! 0
بازدید: 5869
دکمه بازگشت به بالا