تپش قلب در نوجوان 15 ساله

آخرین بروزرسانی: 31 خرداد 1400
نسخه:
اینجا هستید:
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

پرسش: با سلام، من 15 سالمه گاهی اوقت از شدت استرس تپش قلب و درد قفسه سینه دارم و نمیتونم خوب بخوابم مخصوصا شب ها. گاهی وقت ها قلب دردم خیلی زیاد میشه و نمیتونم خودمو تکون بدم. این نشانه بیماری قلبیه؟ من چیکار کنم؟

 

دکتر اصغر مزارعی متخصص قلب و عروقپاسخ دکتر اصغر مزارعی:

با سلام، استرس و اضطراب می تواند موجب دردهای ماهیچه ای و درد قفسه سینه شود. بدون تجویز پزشک هیچ وقت قرص های این چنینی را مصرف نکنید. توصیه می کنم برای کاهش تپش قلب مدیریت استرس داشته باشید و در صورت بروز علائم دیگر مثل تنگی نفس، خستگی و تعرق به پزشک  مراجعه کنید. ورزش و فعالیت جسمی از استرس شما کم می کند. در نهایت با یک اکوی قلب ساده، بیماری های مادرزادی قلب اگر داشته باشید، تشخیص داده می شود.

 

درباره تپش قلب و نحوه تشخیص و درمان آن بیشتر بدانید

برخی از علائم قلبی همچون بروز تپش قلب می تواند ناشی از بیماری های قلبی عروقی مهم همچون نارسایی قلبی باشد.

اگر تپش قلب شما با موارد زیر همراه است، بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید:

  • ناراحتی یا درد قفسه سینه
  • غش
  • تنگی نفس شدید
  • سرگیجه شدید

در صورت تشدید علائم  تپش قلب به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید. با استفاده از روش های غیر تهاجمی همچون انواع اکوی قلب می توان به علت تپش قلب پی برد.

 

شما می توانید پرسش های قلبی عروقی خود را برای ما ارسال کنید تا پزشکان متخصص ما در مرکز قلب عروق و اکوکاردیوگارفی بهار، به صورت رایگان پاسخگوی شما عزیزان باشند. برای این کار می توانید در فرم پرسش از دکتر زیر پس از وارد کردن مشخصات فردی خود، تصویر یا فایل آزمایش های خود را بارگذاری کنید و سپس دکمه ارسال را بفشارید. پزشکان ما در اسرع وقت نتایج را برای شما تفسیر خواهند کرد.

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true”]
این محتوا رو دوست داشتید؟
نه! 0
بازدید: 1907
دکمه بازگشت به بالا