علت درد سينه در دختر بچه 9 ساله

آخرین بروزرسانی: 25 آذر 1402
نسخه:
اینجا هستید:
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

پرسش: سلام جناب دکتر. دختر من سه ماه دیگه ۹ سالش میشه الان چند وقته تقریبا ۲ ماهه ۱ وقتهایی میگه سمت چپ سینش پائین‌تر از نوک سینش دقیقا تیر میکشه و فقط همین قسمته و دردش همیشگی نیست خواستم ببینم این درد قفسه سینه بخاطر بلوغشه یا باید آزمایشات قلبی رو پیگیری کنم. ممنون میشم درباره علت درد سينه در دختر بچه ها جوابمو بدید چون نگران هستیم ممنون.

 

دکتر اصغر مزارعی متخصص قلب و عروقپاسخ دکتر مزارعی:

با سلام، در مورد این بیماری دختر خانم نه ساله، معمولا درد قفسه سینه که تیر کشنده، نقطه ای و معدود و در قسمت زیر نوک سینه یا سمت چپ قلب باشد، این موارد بیشتر دردهای غیر قلبی است. دردهایی که ماهیت خنجری داشته باشند و در یک جای مشخص باشند، به خصوص اینکه با فشار درد کم و زیاد شود، این درد های منشا غیر قلبی دارند.

معمولا علت درد سينه در دختر در سنین پایین به خصوص سنین بلوغ، کمتر به دردهای قلبی مربوط می شوند. توجه داشته باشید که دردهای قلبی عروقی یک سری علائم بالینی دیگری نیز دارند که در دختر خانم شما هیچ گونه از این علائم بالینی خاص که مربوط به قلب باشد وجود ندارد. بنابراین این درد غیر قلبی و معمولا ناشی از اسپاسم، کشیدگی عضلات و ناشی از بلوغ در دختر خانم شما باشد و تا سنین بالاتر تا بلوغ کامل با آن مواجه خواهد شود.

می توانید با ورزش، حرکات کششی، انواع حرکات ساده یوگا و کاهش استرس ناشی از تغییرات بلوغ، این درد ها را در دخترتان کم کنید.

درباره درد قفسه سینه  و روش های درمانی آن بیشتر بدانید:

این محتوا رو دوست داشتید؟
نه! 3
بازدید: 3015
دکمه بازگشت به بالا