قطع قرص آسپرین قبل از دندانپزشکی

آخرین بروزرسانی: 7 دی 1402
نسخه:
اینجا هستید:
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

پرسش: سلام دکتر مزارعی خسته نباشید من برای اکو خدمت شما رسیده بودم ۵۳ سالمه و دیابت تحت درمان با انسولین و فشار خون دارم. یک استنت قلبی دارم. قرص لوزارتان و بیزوپرولول و آسپرین پلاویکس۸۰ میخورم. الان برای دندان هام دندانپزشکم گفتند که باید قرص آسپرین و قرص پلاویکس سه روز نخورم اجازه دارم؟ اصلا چرا پزشک گفته قطع قرص آسپرین قبل از دندانپزشکی باید انجام شود.

بهترین زمان قطع آسپرین برای دندانپزشکی

با سلام. اگر شش ماه تا یک سال از گذاشتن استنت قلبی یا فنر قلب شما گذاشته باشید ( یک سال ایده ال است)، می توانید قرص آسپرین و پلاویکس را سه روز قبل از خدمات دندانپزشکی تان قطع کنید.

قطع مصرف آسپرین قبل از کشیدن دندان

ولی اگر سه ماه است که مراجعه ای به پزشک متخصص نداشته اید و نیاز به خدمات دندانپزشکی فوری دارید، قبل از انجام این خدمات ترجیحا یک مشاوره پزشک قلب انجام دهید. در این مشاوره نیازی به انجام اکوی قلب نیست. در این مشاوره ما با گرفتن نوار قلب و بررسی فشار خون و تنظیم بهتر داروهای مصرفی مثل آسپرین و پلاویکس شما را بیشتر راهنمایی خواهیم کرد و ریسک خطر را کمتر می کنیم.

 

چگونه مصرف آسپرین را قطع کنیم

قطع مصرف آسپرین باید به تدریج و تحت نظر پزشک انجام شود. قطع ناگهانی آسپرین می تواند منجر به عوارض جانبی جدی مانند خونریزی شود.

برای قطع مصرف آسپرین، ابتدا باید دوز مصرفی خود را کاهش دهید. می توانید این کار را با تقسیم قرص های آسپرین به دو یا چهار قسمت انجام دهید. به عنوان مثال، اگر روزانه 300 میلی گرم آسپرین مصرف می کنید، می توانید دوز خود را به 150 میلی گرم در روز کاهش دهید.

پس از چند روز، می توانید دوز خود را دوباره کاهش دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مصرف آسپرین را به طور کامل قطع کنید.

اگر آسپرین را برای درمان بیماری خاصی مانند فشار خون بالا یا درد مصرف می کنید، باید قبل از قطع مصرف آسپرین با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است داروی دیگری برای جایگزینی آسپرین تجویز کند.

این محتوا رو دوست داشتید؟
نه! 0
بازدید: 3623
دکمه بازگشت به بالا