نوسان فشار خون در بیمار دارای استنت

آخرین بروزرسانی: 22 خرداد 1400
نسخه:
اینجا هستید:
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

پرسش: سلام مادرم دیابت داره و استنت داره و فشار خون بالا داشته که قرص میخورده همیشه حدود ۱۴-۱۶ بوده ولی الان مدتهاست حدود دوماه که فشارش حدود ۱۰ میشه و حدود غروب فشارش تا ۱۴ می‌رسد چه دلیلی داره قرص چربی و دیابزید و زیومنت و آسپرین و سوستاک هم روزانه میخوره. برای کنترل نوسان فشار خونش چه کاری باید انجام بدیم؟

 

دکتر اصغر مزارعی متخصص قلب و عروقپاسخ دکتر اصغر مزارعی:

با سلام،برای بررسی نوسان فشار خون نیاز به هولتر فشار خون و ببرسی مجدد قلبی مثل اکوی قلب و تست ورزش و در برخی مواقع برای بررسی بهتر عملکرد استنت، استرس اکو برای مادرتان لازم است.

 

 

 

درباره نوسان فشار خون و تشخیص آن بیشتر بدانید:

فشار خون بالا یک فاکتور خطر متغیر است که به عنوان عامل اصلی سکته های مغزی و قلبی است. بلافاصله پس از استنت گذاری  افت فشار خون شریانی رایج است.

پیگیری منظم فشار خون سیستمیک در بیماران مبتلا به بیماری تنگی عروق ضروری است. اندازه گیری  نوسان فشار خون شریانی تحت تأثیر عوامل مختلفی وجود دارد، از جمله عواملی مانند استفاده از دستگاه فشار خون دستی یا خودکار، کالیبراسیون دستگاه، موقعیت بدن، وضعیت ناشتا بودن بیمار و زمان اندازه گیری.

 

 

 

شما می توانید نتایج آزمایش خون خود را برای ما ارسال کنید تا پزشکان متخصص ما در مرکز قلب عروق و اکوکاردیوگارفی بهار، به صورت رایگان برای شما تفسیر کرده و در صورت نیاز شما را برای مراقبت ها و تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و غیره راهنمایی کنند.

برای این کار می توانید در فرم پرسش از دکتر زیر پس از وارد کردن مشخصات فردی خود، تصویر یا فایل آزمایش خود را بارگذاری کنید و سپس دکمه ارسال را بفشارید. پزشکان ما در اسرع وقت نتایج را برای شما تفسیر خواهند کرد.

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true”]
این محتوا رو دوست داشتید؟
نه! 0
بازدید: 765
دکمه بازگشت به بالا