تپش قلب در نوجوان 13 ساله

آخرین بروزرسانی: 23 آذر 1399
نسخه:
اینجا هستید:
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

پرسش: سلام خسته نباشید ۱۳ ساله هستم با قد۱۶۰و وزن۷۰ کیلو. شب ها دچار تپش قلب میشم و کلا قلبم تند میزنه و خیلی هم استرسی هستم و سمت چپ قفسه سینم درد میگیره یهو میگیره ول میده خیلی میترسم با شرایط کرونا هم میترسم برم بیرون و تا الان هم مشکل زمینه ای نداشتم.

 

 

دکتر اصغر مزارعی متخصص قلب و عروقپاسخ دکتر اصغر مزارعی:

سن شما پایین است و تپش قلب در این سن شایع است و استرس هم مزید بر علت است. مهمترین و اولین علت ایجاد تپش قلب در شما می تواند استرس باشد. با این وجود ضربان قلب بالا علت های دیگری هم می تواند داشته باشد. مثل بیماری های تیروئید همچون پرکاری تیروئید یا بعضی از بیماری های قلبی. ولی این احتمال کمتر است. توصیه می کنم که شما ابتدا استرس خود را تحت کنترل در بیاورید. در صورتی که با کنترل استرس همچنان دچار تپش قلب هستید، با دادن یک نوار قلب و اکوی قلب ساده پی به علت ضربان قلب بالای خود ببرید. چون برخی از بیماری ها تنها با دادن آزمایش های تخصصی امکان پذیر است.

ادامه پاسخ دکتر اصغر مزارعیرا به صورت صوتی دریافت کنید:

 

 

درباره تپش قلب و روش های تشخیص و درمان آن بیشتر بدانید:

 

 

 

تفسیر نتایج آزمایش خون

شما می توانید نتایج آزمایش خون خود را برای ما ارسال کنید تا پزشکان متخصص ما در مرکز قلب عروق و اکوکاردیوگارفی بهار، به صورت رایگان برای شما تفسیر کرده و در صورت نیاز شما را برای مراقبت ها و تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و غیره راهنمایی کنند.

برای این کار می توانید در فرم پرسش از دکتر زیر پس از وارد کردن مشخصات فردی خود، تصویر یا فایل آزمایش خود را بارگذاری کنید و سپس دکمه ارسال را بفشارید. پزشکان ما در اسرع وقت نتایج را  بر اساس فاکتور های خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی برای شما تفسیر خواهند کرد.

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true”]
این محتوا رو دوست داشتید؟
نه! 3
بازدید: 9256
دکمه بازگشت به بالا