استنت گذاری و داشتن قلب درد مجدد

آخرین بروزرسانی: 25 آذر 1399
نسخه:
اینجا هستید:
زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

پرسش: ۵ ماه پیش پدرم استنت گذاشته است ولی باز هم درد قلبی دارد علت چیست؟

 

 

دکتر اصغر مزارعی متخصص قلب و عروقپاسخ دکتر اصغر مزارعی:

معمولاَ اکثر بیمار ها در ماه های اول بعد از استنت گذاری درجاتی از درد های خفیف را دارند. چرا که خون رسانی به ماهیچه ها دوباره از سر گرفته شده است. این درد ها به مرور برطرف می شود. ولی اگر درد ادامه دار باشد دلیل آن این است که مشکلات خون رسانی در قسمتی که استنت گذاری شده، به طور کامل برطرف نمی شود. یکی از دلایل این امر این است که ممکن است تنگی و یا گرفتگی عروق دیگری هم در همان نواحی و یا در رگهای پایینی یا عروق شاخه ای رگی که استنت گذاری شده وجود داشته باشد. به همین دلیل این مشکلات موجب بروز درجاتی از درد نیز می شود. دردهای ماهیچه ای، اسپاسم عروق کرونر و عضلات قلب را نیز می بایست در نظر داشته باشید…

 

ادامه پاسخ دکتر اصغر مزارعی را به صورت صوتی دریافت کنید:

 

درباره استنت گذاری (آنژیوپلاستی) و مراقبت های آن بیشتر بدانید:

 

 

تفسیر نتایج آزمایش خون

شما می توانید نتایج آزمایش خون خود را برای ما ارسال کنید تا پزشکان متخصص ما در مرکز قلب عروق و اکوکاردیوگارفی بهار، به صورت رایگان برای شما تفسیر کرده و در صورت نیاز شما را برای مراقبت ها و تعیین ریسک فاکتور های ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و غیره راهنمایی کنند.

برای این کار می توانید در فرم پرسش از دکتر زیر پس از وارد کردن مشخصات فردی خود، تصویر یا فایل آزمایش خود را بارگذاری کنید و سپس دکمه ارسال را بفشارید. پزشکان ما در اسرع وقت نتایج را بر اساس فاکتور های خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی برای شما تفسیر خواهند کرد.

[gravityform id=”2″ title=”true” description=”true”]
این محتوا رو دوست داشتید؟
نه! 0
بازدید: 4025
دکمه بازگشت به بالا