مراقبت و سلامت

پیشنهاد سرخود داروی فشار خون بالا به دیگران ممنوع!

تعدادی از عوامل وجود دارند که به پزشک کمک می کنند تا بهترین گزینه درمانی را برای درمان فشار خون بالا تعیین کند. این عوامل شامل نوع فشار خون بالا و علل ایجاد آن هستند. پزشک ممکن است برای این کار از داروی فشار خون بالا به همراه تغییر سبک زندگی همچون  تغییر رژیم غذایی و فعالیت های ورزشی استفاده کند.

 

گزینه های درمان فشار خون اولیه

اگر پزشک شما فشار خون اولیه را تشخیص دهد، تغییر در  سبک زندگی ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند. اگر تغییر در شیوه زندگی به تنهایی کافی نباشد یا دیگر موثر واقع نشود، پزشک ممکن است داروی فشار خون بالا را تجویز کند.

گزینه های درمان فشار خون ثانویه

اگر پزشک معالج یک عامل اساسی در ایجاد فشار خون بالا را  تشخیص دهد، درمان روی آن شرایط متمرکز خواهد شد. به عنوان مثال، اگر دارویی که شروع به مصرف آن کرده اید باعث افزایش فشار خون می شود، پزشک داروهای دیگری را که این عارضه جانبی را ندارند به شما تجویر می  کند.

گاهی اوقات، با وجود درمان علت اصلی، فشار خون بالا پایدار می شود. در این حالت، پزشک ممکن است  برای کاهش فشار خون بالا تغییر در سبک زندگی و تجویز داروی فشار خون بالا را به شما پیشنهاد دهد.

درمان فشار خون بالا
درمان فشار خون بالا با تغییر در سبک زندگی

برنامه های درمانی برای فشار خون بالا اغلب در حال پیشرفت و گسترش  اند. آنچه در ابتدای درمان اثر بخش بوده؛ ممکن است با گذشت زمان کمتر مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه  برای اصلاح درمان همواره باید تحت نظر پزشک متخصص باشید.

داروی فشار خون بالا

بسیاری از افراد در مراحل درمان چندین داروی فشار خون بالا را امتحان می کنند. ممکن است لازم باشد که داروهای مختلف را امتحان کنید تا زمانی که یک یا ترکیبی از داروها برروی شما اثر بخش تر باشد.

برخی از داروهایی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند عبارتند از:

بتا-بلاکرها:

بتا-بلاکرها باعث می شوند ضربان قلب شما کندتر شود. این امر باعث کاهش میزان خون پمپ شده از طریق عروق با هر ضربان می شود که فشار خون را کاهش می دهد. همچنین هورمون های خاصی را در بدن شما مسدود می کند که می توانند فشار خون شما را افزایش دهند.

داروهای ادرار آور:

سطح بالای سدیم و مایعات اضافی در بدن می تواند فشار خون را افزایش دهد. داروهای ادرار آور به کلیه ها کمک می کند تا سدیم اضافی را از بدن خارج کنند. با خروج سدیم، مایعات اضافی در جریان خون به درون ادرار حرکت می کند که به کاهش فشار خون کمک می کند.

مهار کننده های ACE:

آنژیوتانسین ماده ای شیمیایی است که باعث سفتی و باریکی دیواره رگ ها می شود. مهار کننده های ACE (آنزیم مبدل آنژیوتانسین) از تولید مقدار بیشتر این ماده شیمیایی در بدن جلوگیری می کنند. این داروی فشار خون بالا به شل شدن رگهای خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.

مسدودکننده گیرنده آنژیوتانسین ۲:

در حالی که هدف مهارکننده های ACE جلوگیری از ایجاد آنژیوتانسین است، ARB از اتصال آنژیوتانسین با گیرنده ها جلوگیری می کند. بدون این ماده شیمیایی، رگ های خونی سفت نمی شوند و باعث شل شدن عروق و کاهش فشار خون  می شوند.

مسدود کننده های کانال کلسیم:

این داروهای فشار خون بالا مقداری از کلسیم را به عضلات قلب شما  هدایت می کند. این امر منجر به ضربان قلب کمتر و فشار خون پایین می شود.

آگونیست های آلفا – 2:

این نوع داروی فشار خون بالا باعث تغییر تکانه های عصبی مؤثر در سفت شدن رگ های خونی می شود. این کار  موجب شل شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون می شود.

 

تعیین گزینه های درمانی همچون دارو  برای درمان فشار خون بالا برای هر شخص متفاوت و مختص همان فرد است. دارو های فشار خون بالا که برای افراد تجویز می شود، بسته به عوامل و شرایط مختلف است.  بدین منظور تجویز داروهای  شخصی به دیگران نادرست است و ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای فرد به دنبال داشته باشد.

منبع:

www.healthline.com

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
نوبت دهی فوق تخصص قلب ویژه نوروز 1402
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
راه اندازی بخش تخصصی واریس