مراقبت و سلامت

چگونه درباره بیماری قلبی با کودکان صحبت کنیم

آیا به تازگی بیماری قلبی برای شما یا همسرتان تشخیص داده شده است. خوب باید این مسئله را چگونه به کودکان خود بگویید؟

نخست، درک کنید که این یک مکالمه ساده نخواهد بود. دکتر جنیفر کانر اسمیت، روانشناس بالینی می گوید این یک مجموعه مکالمه است. آنچه را که می خواهید بگویید آماده کنید و مکالمه را با خط مشی باز پایان دهید. مطمئن شوید که زودتر این کار را شروع کنید.

 

دکتر اسمیت می گوید:

“برای والدین احتمال زدن  حرف اشتباهی درباره بیماری قلبی آسان است و این مکالمه را به تعویق  می اندازد. مهم است که بدانیم حرفی که کاملاً با عشق و نیت خوب گفته شود بهتر از حرفی است که هرگز گفته نشود.”

 

برای  صحبت درباره بیماری قلبی با کودکان مراحل زیر را دنبال کنید:

 

1-اوقات خوبی را انتخاب کنید

فرزند شما چه زمانی بیشتر پذیرای گفتگوی جدی است؟ درست قبل از خواب؟ در اتومبیل سواری؟ با گردش در محله؟ دکتر اسمیت توصیه می کند قبل از شروع کار، با دقت در مورد بهترین زمان مکالمه درباره بیماری قلبی تان فکر کنید.

 

2- اطلاعات بیماری قلبی را تکه تکه به کودکان بدهید

همه بچه ها  با سوال “شما دارید می میرید” وسط گفتگو نمی پرند. برخی از آنها کاربردی تر سوال می کنند. آنها شاید بخواهند ساختار قلب را ببینند تا بفهمند چه اتفاقی افتاده است. گاهی بچه ها می خواهند بدانند که آیا بیماری  قلبی شما به معنی لغو تعطیلات هفته آینده است.

 

“هنگامی که کودکان سوال می کنند، از آنها بخواهید که به شما بگویند در مورد چه چیزی فکر می کنند یا در حال حاضر چه نگرانی خاصی در ذهن خود دارند. هرچه اطلاعات بیشتری از آنها بگیرید می توانید بهتر فکر کنید.”

 

3- به کودکان توضیح دهید که بیماری قلبی شما تقصیر آنها نیست

از آنجا که برخی از کودکان ممکن است خود را مسئول بیماری والدین بدانند، مهم است که در مورد عدم تقصیر آنها صریح صحبت کنید.

 

کانر اسمیت می گوید: “کودکان کم سن تر ممکن است فکر کنند که  آنها  باعث بیماری قلبی شما شده اند. برای مثال ممکن است در گذشته هنگام عصبانیت گفته باشند” من از شما متنفرم” . مطمئن شوید که به آنها بگویید این بیماری قلبی تقصیر آنها نیست و مواردی وجود دارد که می توانید برای بهتر شدن کارها انجام دهید، مانند ورزش و تغذیه سالم.”

 

4- به آنها احساس امنیت دهید

دکتر کانر اسمیت می گوید:” اخبار منفی درباره سلامت، کودکان را در مورد تغییر برنامه های روزانه نگران  می کند. با توضیح تغییرات روزمره ای و  اینکه چه مدت طول می کشند – یا در دوران بیماری قلبی شما چه کسی آنها را به مدرسه می آورد یا اینکه چه کسی ناهار مورد علاقه شان را درست می کند، ترس های آن ها را برطرف کنید.”

 

این یک فرصت عالی برای پذیرش کمک از جانب کودکان است. برای مثال از آنها بخواهید که در پختن ناهار کمک و یا تمرینات ورزشی را انتخاب کنند. اگر بتوانید کارهای روزمره کودکانتان را نظم بدهید، به فرزندانتان کمک می کنید تا  با شرایط جدید کنار بیایند.

 

5- در مورد نگرانی های خود با کودکان صحبت نکنید

بزرگترین اشتباهی که والدین مرتکب شوند این است که نگرانی های شخصی خود درباره بیماری قلبی  را با فرزندانشان در میان بگذارند. به عنوان مثال هزینه مالی درمان و اینکه چگونه بر شغلشان تأثیر می گذارد.

 

این موارد نیاز به نگرانی بزرگسالان دارند. این مشکلات را  نباید با کودکان به اشتراک گذاشت.  چرا که این امر فقط احساس اضطراب و درماندگی بیشتری در کودک ایجاد خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا