مراقبت و سلامت

ارتفاع بالا و تأثیر آن در بیماران قلبی

در حالی که سفر به ارتفاع های بالا می تواند فشار مضاعفی برقلب شما وارد کند، اما گام های اساسی ای وجود دارد که بیماران قلبی می توانند با تکیه بر انها، سفر ایمنی را تجربه کنند.

گروهی از متخصصان انجمن قلب و عروق اروپا دستور العمل هایی را برای ایمنی بیماران قلبی در سفر به ارتفاعات، ارائه داده اند.

سفر به ارتفاعات می تواند فشار بیشتری روی قلب شما ایجاد کند و اینکه آیا این کار برای بیماران قلبی ایمن است یا خیر، تا حد زیادی مورد بحث و نظر متخصصان قلب قرار گرفته است.

برای کمک به بیماران قلبی، متخصصان موارد فراوانی را درباره قرار گرفتن بیماران قلبی در معرض ارتفاع زیاد، بررسی کرده اند. با این وجود آزمایش های بالینی بسیار کمی در این باره صورت گرفته است، اما با توجه به شواهد موجود باید توصیه های عملی ای برای بیماران قلبی ارائه شود.

در دستور العمل های جدید، متخصصان قلب، دقیقا توضیح می دهند که ارتفاعات چه تأثیری بر سلامت ما می گذارد. از نظر کارشناسان هر مکانی که بیش از 2500 متر از سطح دریا بالاتر باشد، به عنوان یک مکان مرتفع تعریف می شود. جایی که در آن هوا رقیقتر است. از آنجایی که ریه ها در ارتفاعات اکسیژن کمتری دریافت می کنند، قلب باید سخت تر کار کند تا خون غنی از اکسیژن را به سایر اعضای بدن برساند. این امر می تواند موجب بروز علائمی همچون سردرد، سرگیجه و خستگی در بزرگسالان و افراد سالم شود.

 اما اثرات ارتفاع در بیماران قلبی نگران کننده است. تغییر در ارتفاع می تواند بر عواملی چون فشار خون تأثیر گذاشته و به طور بالقوه شرایط قلب را بدتر کند.

در همین راستا، متخصصان توصیه می کنند بیمارانی که دارای شرایط قلبی حاد هستند- مانند افرادی که دچار نارسایی حاد قلبی اند، فشار خون بالای کنترل نشده دارند و افرادی که دچار سکته قلبی شده و استنت گذاری شده اند، باید از مسافرت به ارتفاعات زیاد خودداری کنند. شواهد نشان می دهد که رفتن به ارتفاعات بالاتر می تواند برای این بیماران خطرناک باشد و عوارض و حمله های قلبی را افزایش دهد.

 با این حال، برای اکثر بیماران قلبی، اقدامات احتیاطی وجود دارد که با انجام آنها، سفر کم خطری خواهند داشت.

برای مثال، متخصصان پیشنهاد می کنند که هنگام سفر به ارتفاعات فعالیتهای بدنی سبک تا متوسطی داشته باشید تا از فشار اضافه بر قلب جلوگیری شود. بیماران قلبی که از نظر جسمی فعال نیستند، نباید در ارتفاعات فعالیت جسمی زیادی داشته باشند. شواهد نشان می دهد که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید از صعود بیش از 300-500 متر در روز در ارتفاعات خود داری کنند زیرا تغییرات شدید در ارتفاع می تواند علائم بیماری را در آنها بدتر کند.

 کارشناسان توصیه می کنند که بیماران قلبی قبل از سفر به ارتفاعات، با پزشک خود مشورت کرده و تمام داروهایی که پزشک برای آنها تجویز کرده است را با دقت مصرف کنند.

 در صورت ایجاد تردید درباره این گونه سفر ها، متخصصان توصیه می کنند که بیماران قلبی قبل از سفر به ارتفاعات، درباره هر گونه نگرانی با پزشک معالج خود صحبت کنند. اکثر بیماران قلبی با خیال راحت می توانند به ارتفاعات سفر کنند، با این وجود، انجام اقدامات احتیاطی ساده می تواند یک سفر ایمن و طولانی را برای این بیماران رقم زند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. آیا زندگی در شهر و روستایی با ارتفاع ۱۷۵۰ متری برای قلب مشکل ایجاد میکند؟چون میخواهم مهاجرت کنم به منطقه ای که ۱۷۵۰ متر ارتفاع از سطح دریا دارد

    1. با سلام..معمولا شهر و روستایی رو مرتفع در نظر میگیریم که بالای 2500 متر ارتفاع داشته باشد. شهرهایی مثل شهرکرد و یاسوج حتی زیر 2500 متر ارتفاع دارند. ارتفاع 1750 متر مشکلی برای قلب شما ایجاد نخواهد کرد. و عملکرد قلب و عروق شما با این اب و هوا منطبق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
نوبت دهی فوق تخصص قلب ویژه نوروز 1402
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
راه اندازی بخش تخصصی واریس