مراقبت و سلامت

کنترل فشار خون بالا با دستگاه فشارسنج

فشار خون بالا یک بیماری شایع است که در آن نیرویی که خون به دیواره  رگ های بدن شما وارد می کند بالا است که در نهایت ممکن است باعث مشکلات سلامتی، مانند بیماری های قلبی عروقی شود. متخصصان  توصیه می کنند که برای کنترل فشار خون بالا در خانه از دستگاه فشارسنج خانگی استفاده کنید.

فشار خون را می توان  از طریق میزان خون پمپاژ شده توسط قلب و هم از نظر مقاومت در برابر جریان خون در عروق اندازه گرفت. هرچه قلب شما خون بیشتری پمپاژ کرده و عروق شما باریک تر باشد، فشار خون شما بالاتر می رود.

شما می توانید سالها  هیچ علائمی از فشار خون بالا نداشته باشید. این بیماری، حتی بدون علائم نیز رگ های خونی و قلب شما را تحت تأثیر قرار می دهد. فشار خون بالای کنترل نشده خطر بروز مشکلات جدی سلامتی، از جمله حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

فشار خون بالا به طور کلی  در طی سالهای متمادی ایجاد می شود و در نهایت تقریباً تمام بدن و  سبک زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد. خوشبختانه فشار خون بالا به راحتی قابل تشخیص است. پس از دانستن فشار خون بالا، می توانید با پزشک خود برای کنترل آن همکاری کنید.

نظارت و کنترل فشار خون بالا در خانه

مطالعه منتشر شده در مارس 2013 درباره تأثیر گردش خون روی کیفیت قلب و عروق نشان داد افرادی که فشار خون خود را در خانه کنترل می کنند بیشتر از کسانی که فقط توسط پزشک تحت نظارت قرار می گیرند به اهداف  کنترل فشار خون خود دست می یابند.

به همین دلیل پزشکان بیشتری به بیماران خود با فشار خون بالا توصیه می کنند که به طور منظم فشار خون خود را در خانه بررسی کنند. انجام این کار به افراد کمک می کند تا بین مراجعه به مطب پزشک متوجه شوند که محدوده فشار خونشان در کجا قرار دارد.

این به نوبه خود می تواند انگیزه ای برای آنجا ایجاد کند تا بیشتر به سلامتی خود اهمیت دهند. همچنین این کار به پزشک کمک می کند تا میزان مصرف دارویی بهتر و مناسبتری انجام دهد تا فشار خون در ناحیه سالم حفظ شود.

از آنجا که بسیاری از پزشکان حداقل تا حدی به اندازه گیری های خانگی برای هدایت درمان اعتماد می کنند، اما اشتباهات در گرفتن و خوانش فشار خون می تواند با مصرف بیش از حد یا کم داروی فشار خون در برخی افراد پایان یابد. پزشکان از مردم می خواهند فشار خون خود را در خانه اندازه بگیرند. آنها می خواهند بیماران را توانمند کنند،در عین حال قصد دارند  از دقیق بودن اندازه گیری ها اطمینان حاصل کنند.

انجمن قلب آمریكا (AHA) توصیه می كند افراد با فشار خون بالا باید فشار خون خود را در خانه تحت نظر داشته باشد. کنترل فشار خون بالا در خانه می تواند به شما کمک کند تا فشار خون خود را در یک محدوده مناسب نگه دارید، مطمئن شوید که داروی شما اثر بخش است و پزشکتان را از عوارض احتمالی سلامتی آگاه می کنید.

 

چرایی کنترل فشار خون بالا در خانه

کنترل فشار خون در خانه به تشخیص زودرس پرفشاری خون کمک می کند.

این کار به پزشک کمک  می کند تا  بیماری فشار خون بالا را زودتر از مطب پزشکی  تشخیص دهد. نظارت در منزل به ویژه در صورت داشتن پیش فشار خون یا بیماری دیگری که می تواند به فشار خون بالا کمک کند مانند دیابت یا مشکلات کلیوی بسیار مهم است.

بیماری قلبی دیابتی و اثرات کرونا

به پیگیری درمان شما کمک می کند.

تنها راه برای دانستن اینکه آیا سبک زندگی شما تغییر کرده یا داروها مؤثر واقع شده اند، بررسی منظم فشار خون است. نظارت بر تغییرات فشار خون در خانه می تواند به شما و پزشک در تصمیم گیری درباره درمان  کمک کند مانند تنظیم دوز یا تغییر داروهای فشار خون.

کنترل بهتر را تشویق می کند.

نظارت بر خود می تواند احساس مسئولیت قوی تری در مورد سلامتی شما ایجاد کند. شما ممکن است حتی با داشتن یک رژیم غذایی بهتر ، فعالیت بدنی و استفاده مناسب از دارو انگیزه بیشتری برای کنترل فشار خون خود داشته باشید.

هزینه های مراقبت های بهداشتی شما را کاهش می دهد.

نظارت در خانه تعداد مراجعه شما به پزشک یا کلینیک را کاهش می دهد.

آگاهی از فشار خون کت سفید

برخی از افراد به دلیل اضطراب مرتبط با مراجعه به پزشکی دچار فشار خون بالا ( سندرم کت سفید) می شوند. سایر افراد فشار خون طبیعی را در یک کلینیک دارند اما در جاهای دیگر فشار خون بالا دارند (فشار خون بالای مخفی). نظارت بر فشار خون در خانه می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید آیا شما فشار خون بالای واقعی دارید یا خیر.

همه نمی توانند فشار خون را در خانه ردیابی کنند. اگر ضربان قلب نامنظم دارید، ممکن است دستگاه های فشارسنج در منزل میزان دقیق فشار خون را نشان ندهند.

بهترین  دستگاه فشارسنج برای من چیست؟

داروخانه ها و  فروشگاه های آنلاین مختلفی  انواع دستگاه های فشار سنج را می فروشند. قیمت  این مانیتورها بسته به نوع و برند انها متفاوت است، گرچه قیمت بالاتر لزوماً با کیفیت بهتر ارتباط ندارد. از شرکت بیمه سلامت خود بپرسید که آیا بخش یا تمام از قیمت آن را پوشش می دهد یاخیر.

 

هنگام خرید بهترین دستگاه فشار سنج، به دنبال این ویژگی ها باشید:

  • یک مانیتور بخرید که دور بازوی شما بسته شود. مانیتورهای مچ دست یا انگشت دقیق نیستند.
  • اسانترین روش، استفاده از دستگاه های اتوماتیک است زیرا به استتوسکوپ نیاز ندارد و کاف به خودی خود باد می شود. برای مانیتورهای دستی لازم است یک محفظه را برای بادکردن فشار دهید که ممکن است در صورت داشتن آرتروز انجام این کار دشوار باشد.
  • مطابق با استاندارها، یک مانیتور متناسب با استانداردهای مربوط به سن و شرایط سلامتی خود انتخاب کنید. هر سازمانی لیست دستگاههای تأیید شده خود را در وب سایت خود قرار داده است.
  • مطمئن شوید که کاف با اندازه بازوی شما متناسب است. اگر خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، خواندن دقیق فشار خون میسر نخواهد بود.

اندازه گیری فشار خون با استفاده از دستگاه  فشارسنج در خانه  مزایای بسیاری دارد. انجام آن آسان است و در سالهای اخیر مقرون به صرفه تر شده است. با کنترل فشار خون بالا در خانه  می توانید از نوع تغییر سبک زندگی و مؤثر بودن داروی های فشار خون اطمینان یابید.

 

منبع:

www.resperate.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
نوبت دهی فوق تخصص قلب ویژه نوروز 1402
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
راه اندازی بخش تخصصی واریس