رژیم غذایی

درمان تنگی عروق با آب انار

محققان دریافتند که آب انار با کاهش آسیب به رگ های خونی مانع از تنگی عروق و تصلب شرایین می شود. آب غنی از آنتی اکسیدان نیز می تواند روند پیشرفت بیماری انسداد و تنگی عروق را کند کند. ما در این مقاله به بررسی مزایای آب انار برای درمان تنگی عروق می پردازیم.

آب انار چطور به درمان گرفتگی رگ کمک می کند

تنگ شدن عروق، که در علم پزشکی به عنوان تصلب شرایین شناخته می شود، به تجمع پلاک در دیواره عروق اشاره دارد. این بیماری باعث کاهش جریان خون و در نتیجه خطر بروز حملات قلبی و مغزی می شود.

با  گذشت زمان عروق کرونر، باریک تر شده و خونرسانی به بخشی از ماهیچه  قلب محدود می شود. این عارضه می تواند آنقدر حاد باشد که در اثر پارگی ناگهانی پلاک ها و تشکیل  لخته خون شما را دچار ایسکمی قلب کند.

گرفتگی و تنگی رگ های قلب ممکن است منجر به آنژین شود. آنژین نوعی درد قفسه سینه است که مرتبط با بیماری قلبی است.

محققان می گویند تأثیرات مفید آب انار در تصلب شرایین عمدتاَ به دلیل محتوای آنتی اکسیدان بالای آن است. آنتی اکسیدان های موجود در آب انار می تواند با تصلب شرایین مقابله کند.

1- آب انار تنگی عروق ناشی از استرس را کاهش می شود

گاهی اوقات به دلایل محیطی یا بالینی سلولهای رگ های خونی در معرض استرس بیش از حد قرار می گیرند و تنگ می شوند. برای مثال فشار خون بالا موجب تنگی عروق می شود.

در مطالعه ای که انجام شده، سلولهایی که با آب انار تحت درمان قرار گرفتند، آسیب کمتری در برابر استرس های محیطی از خود نشان دادند.

علاوه بر این، آزمایشاتی روی موش ها نشان داد که آب انار به طور قابل توجهی فرآیند تنگی عروق کرونر را که توسط کلسترول بالا ایجاد می شوند را کند می کند.

محققان امیدوارند که استفاده از آب انار در رژیم غذایی در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی مفید باشد.

2- آب انار بالاترین آنتی اکسیدان را دارد

آزمایشات نشان داد که آب انار با تحریک تولید اکسید نیتریک، اثرات استرس وارد بر سلولهای رگهای خونی انسان را کاهش می دهد. همچنین دانشمندان امیدوارند که این ماده شیمیایی به باز نگه داشتن عروق و جریان خون و در نتیجه جلوگیری از ابتلا به تنگی عروق و انسداد شریان ها کمک کند.

این مطالعه نشان داد که سطح آنتی اکسیدان موجود در آب انار بالاتر از آبمیوه های دیگر از جمله زغال اخته، قره قاط، پرتقال و حتی شراب قرمز است.

مطالعات قبلی در مورد شراب قرمز، چای سیاه و آب انگور بنفش نشان داده است که این نوشیدنی های غنی از آنتی اکسیدان می توانند با بهبود جریان خون، به درمان تنگی عروق کمک کند.

برای درمان تنگی عروق چه قدر باید آب انار بخوریم

مصرف روزانه 150 میلی لیتر آب انار (یک فنجان آب انار) می تواند به درمان گرفتگی عروق کمک و از بروز این عارضه نیز جلوگیری کند.

اگر می خواهید از گرفتگی عروق جلوگیری کنید، توصیه می شود که آب انار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مثلا:

  • آب انار را به عنوان یک نوشیدنی روزانه بنوشید.
  • آب انار را به اسموتی  اضافه کنید.
  •  انار را به سالاد و سایر غذاها اضافه کنید.

اگر می خواهید آب انار را به صورت تازه تهیه کنید، می توانید از یک دستگاه آبمیوه گیری استفاده یا آب انار را از فروشگاه خریداری کنید.

انار میوه ای مفید و قدرتمندی است که از تنگی عروق و انسداد آنها جلوگیری کرده و جریان خون را تقویت می کند. انار به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدانی که دارد، تولید اکسید نیتریک در خون را فعال، به جریان خون شما  و برای درمان تنگی عروق کمک می کند. انار را می توانید به نوشیدنی، سالاد، ماست و بلغور جو دوسر اضافه یا آب انار را در صبحانه یا اسموتی صبحگاهی خود استفاده کنید.

منبع:

www.webmd.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
نوبت دهی فوق تخصص قلب ویژه نوروز 1402
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
راه اندازی بخش تخصصی واریس