مراقبت و سلامت

بیماری های قلبی عروقی و خدمات بیمه

بیماری های قلبی عروقی بیش از آنچه فکر می کنید در جهان شایع است. براساس آمار سازمان بهداشت جهانی تا سال 2030 قربانیان بیماری های قلبی به 23 میلیون نفر خواهد رسید. خبر خوب این است که می توان از بیماری قلبی جلوگیری یا در صورت ابتلا آن را مدیریت کرد. شما می توانید با انجام برخی از کارها همچون استفاده از خدمات بیمه های مختلف در جهت مدیریت این گونه بیماری ها اقدام نمایید.

بیماری قلبی عروقی چیست؟

این اصطلاح برای شرایطی به کار می برد که می تواند قلب شما را تحت تأثیر قرار دهد. این شرایط می توانند از بدو تولد وجود داشته یا به مرور زمان ایجاد و در صورت داشتن سابقه خانوادگی، خطر ابتلای آن در اشخاص بیشتر شود.

بیماری عروق کرونر قلب شایع ترین نوع بیماری قلبی است. در این بیماری عروق اطراف قلب شما با تجمع مواد چربی (پلاک) تنگ یا مسدود می شوند. از عوارض گرفتگی عروق کرونر می توان به درد قفسه سینه یا آنژین اشاره کرد. انسداد کامل عروق می تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی یا حتی نارسایی قلبی شود.

بیماری های قلبی عروقی
بیماری های قلبی عروقی

علائم بیماری های قلبی عروقی چیست؟

 بیماری های قلبی عروقی چگونه تشخیص داده می شوند؟

در صورت داشتن علائم بیماری های قلبی، پزشک متخصص ممکن است یک یا چند آزمایش زیر را برای شما تجویز کند:

بیماری های قلبی عروقی چگونه درمان می شود؟

بسته به شرایط تشخیصی، درمان به موقع به شما در کاهش عوارض و علائم و تغییر در سبک زندگی کمک خواهد کرد.

داروهای قلبی عروقی

داروهای مختلفی وجود دارد که برای درمان بیماری های قلبی عروقی استفاده می شود. برخی از داروها برای برای درمان فشار خون یا بزرگتر شدن عروق و برخی از داروها نیز ممکن است برای جلوگیری از لخته شدن خون در خون، تشکیل کلسترول یا کاهش ضربان قلب تجویز شوند.

جراحی های قلبی عروقی

جراحی بای پس عروق کرونر

اگر داروها برای کنترل علائم و عوارض بیماری شما شما کافی نباشند، پزشک ممکن است جراحی را برای شما توصیه کند.

انواع جراحی برای بیماری های قلبی  روقی عبارتند از:

چگونگی حمایت بیمه درمانی از بیماری های قلبی

اگر پس از گرفتن بیمه های درمانی تکمیلی مشکوک به داشتن بیماری های قلبی عروقی باشید، می توانید با مراجعه به مراکز و کلینیک های قلب و عروق طرف قرارداد با انواع بیمه، مشاوره با پزشکان متخصص قلب و انجام آزمایش های تشخیصی و درمانی، آنها را مدیریت و کنترل کنید.

شما همچنین می توانید اعضای خانواده خود اعم از همسر، فرزندان و پدر و مادر خود را نیز خود تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی قرار دهید.

آنچه که بیمه های خدمات قلب و عروق تحت پوشش قرار می دهند؟

اگر از قبل تحت پوشش بیمه درمانی تکمیلی هستید، اکثر آزمایش های تشخیصی تجویزی توسط متخصص قلب، ویزیت ها، جراحی، مراقبت های پس از جراحی و دوره های توانبخشی سرپایی جز خدمات این نوع بیمه ها قرار دارند.

معمولاً فهرستی از مواردی که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند در قرار داد بیمه ها آورده می شود. مجموعه ای از بیمارستان ها و مراکز درمانی در سطح کشور نیز وجود دارند که با بیمه های تکمیلی همکاری داشته و در صورت استفاده از امکانات این مراکز، تمام یا بخشی از هزینه های صرف شده را  تقبل می کنند.

همچنین با استفاده از مراقبتهای بهداشتی پس از جراحی های قلبی و سپس توانبخشی قلب که تحت پوشش این بیمه های هستند می توانید به زندگی روزمره خود باز گردید.

توانبخشی هایی قلبی نیز معمولا شامل ورزش و آموزش شده و چند هفته پس از ترک بیمارستان ادامه می یابند.

معمولاً قبل از بروز علائم بیماری های قلبی عروقی باید از قبل بیمه درمانی داشته باشید تا در بیمه نامه شما لحاظ شود. چرا که بیمه درمانی معمولاً برای شرایط قبلی یا مزمن در نظر گرفته نمی شود.

اما اگر از قبل به بیماری های قلبی عروقی مبتلا شده اید، به این معنی نیست که نمی توانید بیمه درمانی دریافت کنید و یا برای سایر شرایط تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرید. این کار از آن جهت انجام می شود که بیمه گر اطلاعات بیشتری در مورد سلامتی و درمان مداوم شما داشته باشد.

هرگونه علائم یا شرایطی سلامتی موجود را حتماً به بیمه گر خود بگویید. این کار به بیمه گر امکان می دهد تا بهترین نوع بیمه و مشاوره را برای شما در نظر بگیرد.

قبل از مراجعه به کلینیک، بیمارستان و انجام آزمایشهای تشخیصی و یا مراحل درمانی مثل جراحی حتما به وب سایت و یا نمایندگی بیمه خود مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که خدمات مورد نظر شما تحت پوشش بیمه قرار دارند یا خیر.

خودیاری بیماری های قلبی عروقی

اقدامات عملی وجود دارد که می توانید برای حفظ سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی یا جلوگیری از بدتر شدن آن، انجام دهید.

این اقدامات پیشگیرانه می تواند در جهت کنترل فشار خون، سطح کلسترول و وزن انجام شود:

داشتن یک رزیم غذایی متعادل و سالم:
یک رژیم غذایی متعادل و سالم که کم نمک ،فاقد چربی اشباع و سر شار از فیبر باشد. در رژیم غذایی خود میزان قند را محدود کنید، زیرا می تواند خطر ابتلا به دیابت و به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

تحرک و فعالیت جسمی کافی:

ورزش های هوازی مانند شنا و رقص، قلب شما را قوی تر می کند.

ترک استعمال دخانیات:
اگر سیگار می کشید آن را ترک کنید.این کار به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. قطع سیگار پس از حمله قلبی به سرعت خطر سکته قلبی در آینده را تقریباً به اندازه یک فرد غیر سیگاری کاهش می دهد.

مصرف مشروبات الکی را کاهش و یا قطع کنید:
نوشیدن این نوع مشروبات را کاهش و در حد یک واحد محدود کنید. مصرف بیش از حد مشروبات الکلی خطر ابتلا به سکته های قلبی را افزایش می دهد.

 

منبع:

www.aviva.co.uk

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
نوبت دهی فوق تخصص قلب ویژه نوروز 1402
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
راه اندازی بخش تخصصی واریس