مراقبت و سلامت

کاهش فشار خون بالا با مصرف آجیل

خوردن آجیل و مغز های گیاهی به طور منظم در کنترل کلسترول بالا، کاهش فشار خون بالا، اختلالات گوارشی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، چاقی، آرتروز ،پوکی استخوان، آلزایمر و زوال عقل نقش اساسی دارد.

افرادی که آجیل می خورند از افرادی که این کار را نمی کنند سالم تر هستند. افزودن آجیل به یک رژیم غذایی سالم می تواند برای سلامت کلی شما شگفت انگیز باشد.

از آنجا که اکثر آجیل ها کالری و چربی زیادی دارند، مصرف درست آنها بسیار اهمیت دارد. شما می توانید مقدار کمی از ترکیب این مغزها و دانه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از فواید سلامتی آنها بهره مند شوید.

انواع اجیل برای کاهش فشار خون بالا

به نظر می رسد خوردن مغز پسته به طور مجزا، قوی ترین تأثیر را در کاهش فشار خون بالا در بزرگسالان دارد.

این نتیجه بر اساس یک بررسی و تجزیه و تحلیل علمی از 21 آزمایش بالینی است که همه آنها بین سالهای 1958 و 2013 انجام شده است. این بررسی بصورت آنلاین در مجله آمریکایی تغذیه بالینی و نشریه انجمن تغذیه آمریکا منتشر شده است.

این بررسی شامل افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و غیر دیابتی می شد. این آزمایش ها درباره تأثیر مصرف آجیل در کاهش فشار خون بالا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا افراد غیر دیابتی به روش های مختلف انجام شد.

تجزیه و تحلیل حاکی از آن است که پسته فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. در حالی که مغزهای مخلوط فقط فشار خون دیاستولیک را کاهش می دهند. هنگامی که مبتلایان به دیابت نوع 2 از آنالیز خارج شدند، فقط مصرف پسته به تنهایی فشار خون سیستولیک را نیز کاهش داد.

خوردن بادام باعث کاهش فشار خون بالا می شود

بادام و کاهش فشار خون بالا

هنگامی که بادام به یک رژیم غذایی سالم اضافه می شود، می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. در واقع، بادام در رژیم های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا – همچون رژیم غذایی DASH – گنجانده شده است. در رژیم غذایی سالم، بادام در گروه “مغزها، دانه ها و حبوبات” قرار می گیرد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند چهار تا پنج وعده از این گروه غذایی در هفته بخورید. یک وعده بادام شامل یک سوم فنجان است. چربی اشباع نشده و سالم موجود در بادام به کاهش چربی خون و کاهش التهاب های شریانی کمک می کند. این امر در نهایت به کاهش فشار داخل عروق و در نتیجه کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

 

گردو

تحقیقاتی در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان می دهد گردو که از قدیم به عنوان یک غذای سالم معرفی می شود، می تواند موجب کاهش فشار خون بالا شود. وقتی بزرگسالان به مدت چهار ماه روزانه حدود نیم فنجان گردو می خوردند، جریان خون بهتر، فشار خون پایین تر و درد کمر کمتری داشتند.

علاوه بر این با وجود بیش از 350 کالری انرژی اضافه که با مصرف گردو ،اما این افراد اضافه وزن پیدا نمی کنند. گردو شامل چربی های سالم، منیزیم و فیبر است که دلیل خوبی برای کاهش فشار خون است.

بادام هندی
تحقیقات نشان می دهد که خوردن بادام هندی، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. این ممکن است با کاهش فشار خون و سطح کلسترول بد رخ دهد. آجیل ها به طور طبیعی فاقد کلسترول هستند و حاوی مقادیر خوبی از چربی های مفید برای قلب، فیبر و پروتئین هستند. آنها همچنین حاوی آرژنین هستند که از پوشش داخلی دیواره شریان محافظت می کند.

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل
دانه کدو تنبل

خوب این از نظر فنی این ماده یک دانه گیاهی محسوب می شود. اگر داروهای ضد فشار خون مصرف کرده اید یا کنترل سطح فشار خون برای شما دشوار است، روغن هسته کدو تنبل دارویی طبیعی است که باید انتخاب کنید.

طبق یک مطالعه، دانه کدو تنبل باعث کاهش فشار خون بالا و همچنین تنظیم سایر عملکردهای قلب می شود. دانه کدو تنبل علاوه بر پایین آوردن فشار خون، برای قلب شما نیز مفید است.

دانه های کدو تنبل اکسید نیتریک تولید می کنند که به ثبات ضربان قلب کمک می کند و سایر تغییرات پاتولوژیک در قلب را تنظیم می کند.

 

فندق و کاهش فشار خون بالا

خوردن فندق و سایر مغزهای درختی می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. این احتمالاً به دلیل ذخیره چشمگیر چربی اشباع نشده، ویتامین E و مواد معدنی مانند مس و منیزیم است که همگی فشار خون و التهاب را کاهش می دهند.

فندق پر از روغن است، اما چاق نمی کند. افرادی که رژیم های غذایی غنی از آجیل دارند اغلب کاهش وزن را نشان می دهند. چرا که خوردن آجیل سوخت و ساز بدن را تحریک می کند و باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید.

دلیل دیگر این است که چربی، پروتئین و فیبر مغزهای آجیل به افراد”فاکتور سیری” را می دهد، بنابراین وقتی آنها را می خوریم احساس سیری می کنیم و وسوسه نمی شویم تا شکم خود را با غذاهای نامناسب پر کنیم. کاهش وزن تأثیر بسیار مهمی در کاهش فشار خون بالا در افراد دارد.

 

منبع:

www.resperate.com

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
نوبت دهی فوق تخصص قلب ویژه نوروز 1402
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
خدمت جدید مرکز قلب و عروق بهار
راه اندازی بخش تخصصی واریس