نوبت دهی آنلاین و استفاده از آن در زمان کرونا

آخرین بروز رسانی در آوریل 11, 2021

پیشرفت تکنولوژی و دست یابی به فن آوری های به روز در همه حوزه ها به خصوص حوزه پزشکی و سلامت، وارد شده است. پیدایش و راه اندازی سیستم های مدیریت کلینیک و بیمارستان به خصوص سیستم نوبت دهی آنلاین تحول عظیمی را در حوزه مراقبت، جمع آوری داده های پزشکی و اقتصاد سلامت ایجاد کرده است.

با افزایش جمعیت جهانی، نیاز به خدمات درمانی نیز افزایش می یابد. این تقاضا در مراقبتهای بهداشتی، میزان مراجعه بیماران و حضور آنها را در مراکز درمانی، بیمارستانها، مراکز بهداشتی، کلینیک ها و مطب ها افزایش می دهد. در حالی که تعداد بیماران افزایش می یابد، وظایف جدیدی برای کارکنان حوزه سلامت و بهداشت ایجاد می شود. و این بدان معنی است که فرایندهای قبلی، دیگر امکان رسیدگی به همه بیماران و کارآمدی لازم را ندارند. این امر مدیران این حوزه را بر آن داشته تا به دنبال گزینه ها و روش های جدید فناوری برای کمک به بیماران و کارمندان باشند.

این روز ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و داشتن حداقل حضور در مکانهای عمومی، استفاده از سیستم های مدیریت آنلاین در مراقبتهای پزشکی را دو چندان کرده است. این سیستم ها نه تنها باعث ورود تکنولوژی های جدید مراقبت شده اند، بلکه هزینه های پزشکی و زمانی را هم برای پزشکان و هم برای بیماران کاهش داده است.

بیشتر بخوانید  آمار ایران و جهان ویروس کرونا

یکی از بارز ترین و موفق ترین سیستم های مدیریت کلینیک، سیستم نوبت دهی هوشمند است. استفاده از انواع سیستم های نوبت دهی همچون سیستم نوبت دهی پیامکی، تلفنی و اینترنتی، این روز ها نقش مؤثری را در جلوگیری از هدر رفت زمان و کمک به رعایت پروتکل های بهداشتی ایفا می کند.

استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین به سازمانها کمک می کند تا گردش کار خود را به چند روش همانند ایمیل خودکار و ارسال پیامک های یادآوری به بیماران انجام دهند. این سیستم به افراد کمک می کند که قبل از مراجعه حضوری، تاریخ خاصی را رزرو کنند. همچنین قابلیت ضبط و نگهداری داده، دسترسی به داده های مرتبط با قرار های پزشکی را آسان می کند.

 

مزایای سیستم نوبت دهی آنلاین برای پزشکان

  • خدمات نوبت دهی آنلاین، بیماران بیشتری را به خود جذب می کند.
  • پزشکان همواره به بیماران دسترسی داشته و در زمان آنها صرفه جویی می شود.
  • از معایب تماس های تلفنی و عدم پاسخ گویی مناسب به دور هستند.
  • یادآوری، لغو و یا قرار ملاقات جدید را آسان می کنند.
  • از دست دادن و عدم حضور به موقع بیمار را کاهش می دهد
  • باعث افزایش رضایمندی بیمار می شود.
  • تجربه پزشکی بهتری را ارائه می دهد

 

 

مزایای نوبت دهی آنلاین برای بیماران:

  • با یک لمس انگشت و یک کلیک ساده به راحتی می توانند نوبت بگیرند.
  • بیماران می توانند پزشکان را بر حسب مکان، دوری و نزدیکی، بیمه های درمانی و غیره جستجو کنند.
  • باعث افزایش استفاده از مزایای بهداشت و سلامت  می شود.

 

علاوه بر این مزایا، نوبت دهی آنلاین چند ویژگی برجسته دارد که عبارتند از:

 

صرفه جویی در هزینه:

صرفه جویی در زمان با ایجاد تسهیلات ویژه با این سیستم تبدیل به صرفه جویی در هزینه می شود، چرا که با واگذاری وظایف کارکنان به این سیستم و عدم مراجعات حضوری، هزینه های جذب کارکنان بیشتر و همچنین هزینه حمل و نقل کاهش می یابد.

 

 دسترسی آسان و 24 ساعته

از آنجایی که تعیین وقت از طریق نوبت دهی تلفنی، معمولا نیاز به تماس تلفنی فرد در ساعات اداری دارد و معمولا این نوع خدمات 24 ساعته و هفت روز هفته نیست، سیستم نوبت دهی آنلاین، این محدودیت را برداشته و امکان تعیین وقت در 24 ساعت شبانه روز، حتی در ایام تعطیل را فراهم می کند.

 

مشغله‌ زیاد، کمبود وقت، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان شیوع کرونا و ده‌ها دلیل دیگر ما را قانع می‌کند که از تکنولوژی نوین برای بهینه‌سازی وقت و هزینه استفاده کنیم. توصیه می‌کنیم شما هم، برای حذف مراجعه حضوری به کلینیک ها و حفظ سلامتی و جلوگیری از ازدحام، از نوبت دهی آنلاین کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما در مرکز قلب، عروق و اکوکاردیوگرافی بهار با داشتن تخصص، تجربه و با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه اکوکاردیوگرافی قلب تحت نظر دکتر اصغر مزارعی تلاش می‌کنیم تا مناسب ترین روش‌های تشخیصی، درمانی و مراقبتی را به شما ارائه دهیم. ما متعهدیم تا برای ارتقا، بهبود و بازیابی سلامتی بیماران، خدماتی فراتر از انتظار و با کیفیت برای بیماران، خانواده ها و جامعه به ارمغان بیاوریم.

روزهای پذیرش

شنبه تا پنجشنبه

  • صبح: ۹ تا ۱۲
  • بعدازظهر: ۱۵ تا ۱۹